Jakub Moroziński – gitarzysta klasyczny, nauczyciel. Edukację muzyczną rozpoczął w 2005 roku w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Bytomiu. Od 2017 roku studiował                   w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie gitary Profesor Wandy Palacz. W 2022 roku ukończył studia magisterskie z wyróżnieniem.

Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych gitarzystów takich jak: Carlo Marchione, Alvaro Pierri, Rolf Lislevand, Goran Krivokapić, Adriano del Sal, Thibaut Garcia, Michał Nagy i Piotr Zaleski.

Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów gitarowych, wśród których warto wymienić: Festiwal i Konkurs Gitarowy w Kielcach (2015), Festiwal i Konkurs Gitarowy „Cithara Ignea” w Żorach (2016), Festiwal                    i Konkurs Gitarowy „Baltic Guitar Days” w Szczecinie (2016) oraz Festiwal                      i Konkurs Gitarowy im. Joaquina Rodrigo w Olsztynie (2021). Był także finalistą Międzynarodowego Festiwalu Gitarowego „Uppsala Kitarr Festival” w Szwecji (2019).

Jako kameralista brał udział w koncertach z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej w Katowicach i Śląską Orkiestrą Kameralną. W 2023 roku nagrał na płytę CD kompozycję Joanny Wnuk – Nazarowej „Morze Śródziemne, żegnaj” na dwie gitary i orkiestrę wraz z Profesorem Markiem Nosalem i Śląską Orkiestrą Kameralną pod batutą Yaroslava Shemeta.

Obecnie jest nauczycielem w Państwowej Szkole Muzycznej w Gliwicach.

Jakub Moroziński gra na gitarze Philipa Woodfielda. Używa strun D’Addario.

Szymon Gołąbek – urodził się w Rudzie Śląskiej. Ukończył naukę w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia. im. G. G. Gorczyckiego w Rudzie Śląskiej w klasie gitary mgr Marii Nawratek – Krzyk w roku 2000. Pięć lat później został absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. F. Chopina w Bytomiu w klasie gitary mgr Janusza Marczewskiego. W 2011 roku ukończył studia na wydziale instrumentalnym w klasie gitary prof. dr hab. Aliny Gruszki otrzymując tytuł magistra sztuki. W 2023 roku ukończył studia podyplomowe w zakresie kompozycji u prof. dr hab. Eugeniusza Knapika. Obecnie pracuje jako pedagog w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. G. Fitelberga w Chorzowie oraz Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. S. Moniuszki w Zabrzu. 

Prowadzi warsztaty metodyczne dla nauczycieli klasy gitary klasycznej oraz lekcje mistrzowskie podczas licznych festiwali, prezentując również własną twórczość przeznaczoną na gitarę solo. 

Należy do pokolenia młodych kompozytorów a jego głównym nurtem twórczości jest gitara klasyczna w rozmaitych zestawieniach. Swoją kompozytorską działalność rozpoczął w 2013 roku. Do grona muzyków, którym dedykował swoje kompozycje należą m.in. Yamandu Costa, Mateusz Kowalski, Cassie Martin, Tomasz Radziszewski, Jakuba Moroziński, Marek Nosal oraz Aleksandra Popiołek-Walicka i Jakub Walicki, tworzący fortepianowo-gitarowy duet Walicki-Popiołek Duo. 

Do znaczących wydarzeń z życia kompozytora należy zaliczyć: udział w roli wykonawcy-kompozytora podczas „Koncertu muzyki nowej” w ramach Międzynarodowej Gitarowej Konferencji Naukowo-Artystycznej w 2023 roku w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach,  premierę suity „Farewell” na klarnet, gitarę i zespół smyczkowy podczas IX edycji festiwalu „Wieczory muzyczne w Bazylice”, wykonanie utworów napisanych na klarnet i gitarę oraz zespół smyczkowy podczas koncertu w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach odbywającego się w ramach XIX edycji festiwalu „Śląska Jesień Gitarowa” w 2024 roku

Tomasz Zawierucha jest absolwentem poznańskiej Akademii Muzycznej oraz weimarskiej Hochschule für Musik Franz Liszt. Mistrzami, którzy w znacznym stopniu wpłynęli na jego rozwój artystyczny byli prof. Piotr Zaleski, prof. Monika Rost oraz prof. Thomas Müller-Pering.

Lauret pierwszych nagród na renomowanych konkursach w Tokio, Antony w Paryżu czy szkockim Dundee nagrywał płyty dla wytwórni japońskich, niemieckich i brytyjskich. Jego nagrania cieszą się bardzo życzliwym przyjęciem w prasie fachowej („Excellent recording“ – włoski GuitarArt Magazine, “five star rating” – londyński The Times, „Special recommended“ – japoński The Records Geijutsu Disc Review, “his performance of the Chaconne is fascinated” – amerykański “Soundboard”).

O jego recitalu w słynnej „Tokyo Bunka-Kaikan Recital Hall“ pisał japoński magazyn „Gendai Guitar Magazine“ – „Zawierucha należy bez wątpienia do najbardziej interesujących osobowości artystycznych gitarystyki światowej“.

Tomasz Zawierucha gościł na licznych festiwalach w Polsce i za granicą m.in. Liechtensteiner Gitarrentage, Tokyo Guitar Festival, Rencontres de la Guitare Paris, Gitarren-Symposion Iserlohn czy Stuttgart International Guitar Festival. Gitarzysta jest również cenionym kameralistą, stale współpracuje z takimi artystami jak np. Thomas Müller-Pering, Piotr Lato czy Emile Cantor.

Artysta prowadził kursy mistrzowskie i wykłady na polskich akademiach muzycznych m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie jak i na uczelniach zagranicznych University of Strathclyde, Wieleńska Akademia Muzyczna, Hochschule für Musik Stuttgart, Hochschule für Künste Bremen. Od 2006 roku jest gościnnym artystą w Royal Conservatoire of Scotland w Glasgow.

Obecnie Tomasz Zawierucha naucza w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze i w Vorarlberger Landeskonservatorium (Internationale Bodensee Hochschule), Austria. Z dniem 01. października 2014 został on powołany na stanowisko profesora gitary w Folkwang Universität der Künste w Essen, Niemcy.

Andrzej Olewiński – gitarzysta klasyczny, akustyczny i elektryczny. Jest wszechstronnym muzykiem udzielającym się zarówno na gruncie muzyki poważnej, jak i rozrywkowej.

Jako solista, kameralista oraz muzyk sesyjny występował na licznych festiwalach w Polsce i za granicą. Współpracował z wieloma czołowymi orkiestrami takimi jak: Concerto Avenna, AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Orkiestra Opery Narodowej, Orkiestra Narodowego Forum Muzyki Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. W roku 2023 brał udział w inscenizacji tango-opery Astora Piazzolli „Maria de Buenos Aires” w Teatrze Narodowym w Warszawie, wykonując solową partię gitary elektrycznej.

Jako muzyk sesyjny dzielił scenę z wieloma artystami: m.in. Kasią Kowalską, Markiem Piekarczykiem, Kamilem Bednarkiem, Natalią Kukulską, Kubą Badachem, Muńkiem Staszczykiem, Renatą Przemyk, Igo Walaszkiem, Anną Wyszkoni, Mietkiem Szcześniakiem, Jackiem Bończykiem, Krzysztofem Cugowskim, Patrycją Markowską oraz Magdą Umer.

Na swoim koncie ma współpracę z wybitnymi dyrygentami i kompozytorami – Markiem Mosiem, Janem Stokłosą, Pawłem Lucewiczem, Januszem Stokłosą, Mateuszem Dębskim, a także Bartoszem Chajdeckim. Spotkanie z tym ostatnim zaowocowało nagraniem ścieżek dźwiękowych do seriali: „Chyłka”, „Czas Honoru”, „Kruk. Szepty słychać po zmroku”, a także filmów: „Powstanie Warszawskie”, „Jestem Mordercą”, „Najlepszy”, „Bogowie” „Różyczka 2”.

Od lat związany jest z warszawską sceną teatralną. Brał udział w kilkudziesięciu spektaklach wystawianych na deskach Teatru Rampa, Och-Teatru, Teatru Polonia, Studio Buffo, Teatru Ateneum, Teatru Współczesnego oraz Teatru Syrena.

Andrzej Olewiński jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz zdobywcą licznych nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach gitarowych, m.in. I nagrody w Miedzynarodowym Konkursie „Śląska Jesień Gitarowa” w Tychach. 

W roku 2022 ukazał się solowy album Andrzeja Olewińskiego pod tytułem „Układanki”, zawierający autorskie kompozycje na gitarę klasyczną i akustyczną. W roku 2023 premierę miała płyta duetu gitarowego Sir Nylon McSteel, zawierająca kompozycje stworzone przez członków zespołu – Andrzeja Olewińskiego i Macieja Papalskiego.

Andrzej Olewiński od roku 2018 prowadzi klasę gitary w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od roku 2022 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Mateusz Kowalski – jest jednym z najwybitniejszych gitarzystów młodego pokolenia, według Classical Guitar Magazine muzykiem „spektakularnym”, który rozległy repertuar od renesansu do współczesności wykonuje z niezwykłym znawstwem i wyczuciem stylu oraz z wielką kulturą muzyczną. Występował w najważniejszych salach koncertowych na całym świecie, w tym w Musikverein w Wiedniu oraz Shanghai Grand Theatre, zachwycając publiczność w miastach takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Paryż, Londyn. Można go było usłyszeć już w ponad 20 krajach. Kowalski zasłynął pierwszym w historii wykonaniem na żywo Koncertu fortepianowego f-moll Fryderyka Chopina w aranżacji na gitarę i orkiestrę. Do pierwszego wykonania z {Oh!} Orkiestrą pod dyrekcją Martyny Pastuszki doszło podczas festiwalu „Chopin i Jego Europa” w 2023 roku. 

Jest zwycięzcą prestiżowych konkursów, w tym 2nd EuroStrings International Competition w Londynie – konkurs, którego uczestnikami mogą zostać wyłącznie zwycięzcy najważniejszych europejskich konkursów gitarowych. 

Kowalski ma w swoim dorobku już kilka albumów, zarówno jako solista, jak i kameralista. Najważniejsza z nich – „Polish Romantic Guitar” miała swoją premierę w 2021 roku. Nagrania są efektem współpracy z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Projekt ten miał duży wkład w spopularyzowanie twórczości Bobrowicza, Horeckiego, Szczepanowskiego i Sokołowskiego, której Kowalski jest zagorzałym propagatorem. Artysta współpracuje z wieloma wybitnymi muzykami jak Martyna Pastuszka, Vaclav Luks, David Garrett i Marek Pasieczny, Tomasz Radziszewski. 

Mateusz Kowalski urodził się w 1995 roku w Koszalinie. Naukę gry na gitarze rozpoczął w wieku 7 lat i przez kolejnych 12 lat uczył się pod kierunkiem Dariusza Schmidta w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie. Następnie ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ryszarda Bałauszko otrzymując medal Magna cum Laude. 

Swoje umiejętności doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych muzyków takich jak Sergio Assad, Oscar Ghiglia, Alvaro Pierri. Jednym z najważniejszych pozostaje Konzertexamen w Darmstadt u Tilmana Hoppstocka. 

Artysta równolegle do kariery solistycznej rozwija także działalność pedagogiczną, udzielając lekcji mistrzowskich na festiwalach na całym świecie. Od października 2019 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. 

Artysta koncertuje na instrumentach tradycyjnych, jak i nowoczesnych, m. in. Jorge Godoy (Martinez) i Philip Woodeld-Oliver Moore. Gra na strunach marki Augustine.

Pomysł na Duet Cuatro Manos  nie był pierwszą myślą jeśli chodzi o współpracę Jakuba i Michała. Pierwsze spotkanie muzyczne odbyło się podczas koncertu w jednym z Lubelskich klubów w 2008 roku. Prezentowali oni wtedy repertuar jazzowy w aranżacji na dwie gitary. Z czasem gitarzyści postanowili sięgnąć po własne kompozycje i w ich nastroju nawiązać do swoich wczesnych inspiracji, które wytyczyły drogę rozwoju artystycznego – tak powstał album Way Home. Utwory tworzące album Way Home są melodyjne i lekkie, ale ukazują również wirtuozerię gitarzystów. Brzmienie gitar akustycznych doskonale dopełnia sekcja rytmiczna dzięki czemu kompozycje stają się wielopłaszczyznowe. 

Jakub Kotynia artysta jest absolwentem Wydziału Kompozycji, Edukacji, Interpretacji i Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Szkoły Muzycznej II stopnia w Lublinie, a na swoim koncie ma udział i nagrody w konkursach jazzowych m.in.: finał Mistrzowskiego konkursu Gitary Jazzowej im. Marka Blizińskiego Guitar City 2008, udział w Old Jazz Meeting Złota Tarka 2011, II miejsce na konkursie jazzowym JAZZDA 2010 oraz III miejsce na konkursie Europejskie Integracje Muzyczne 2010 z zespołem Double Decker. W latach 2018-2022 występował również jako gitarzysta w zespole Stefano Terrazzino Band. Jakub jest autorem i współautorem muzyki na debiutanckim albumie „Snów Pejzaże” Ani Michałowskiej, a w styczniu 2023 wyszedł album duetu gitarowego Cuatro Manos. Jakub był również aktywnym pedagogiem oraz animatorem jazzu. Poza pracą dydaktyczną w Katedrze Jazzu Wydziału Artystycznego UMCS był także inicjatorem Wydziału Jazzu w Szkole Muzycznej im. T. Szeligowskiego w Lublinie. Jakub był także dwukrotnym stypendystą Stypendium Prezydenta Miasta Lublin, dzięki któremu mógł zrealizować projekty Otwarte Warsztaty Jazzowe oraz Niedzielne Poranki Jazzowe, w których brali udział tacy muzycy jak: Rafał Sarnecki, Michał Kapczuk, Sebastian Kuchczyński, Zbigniew Jakubek, Mariusz Bogdanowicz, Piotr Schmidt, Michał Zaborski, Aga Derlak, Marcin Dyjak i inni

Michał Lewartowicz –  gitarzysta, kompozytor, pedagog, absolwent Szkoły Muzycznej II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie w klasie kontrabasu, Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie gitary jazzowej oraz studiów pedagogicznych o specjalności Animator i Menedżer Kultury na UMCS. Absolwent studiów na wydziale artystycznym UMCS w Lublinie w klasie gitary jazzowej. Instruktor gry na gitarze oraz instruktor prowadzenia zespołów muzycznych w placówkach na terenie Lublina. Wykładowca w Katedrze Jazzu Wydziału Artystycznego UMCS oraz nauczyciel gitary na wydziale jazzowym w Szkole Muzycznej II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie. Uczestnik i laureat konkursów i festiwali muzycznych, między innymi: Fama, Jazzda, Krokus Jazz Festival, Niemen Non Stop, Świdnik Jazz Festival, Dragon Folk Fest, Oland Celtic Irish Music Festival, Jesień z Poezją, Studencki Festiwal Piosenki. Dwukrotny laureat nagrody indywidualnej na konkursie jazzowym „Europejskie Integracje Muzyczne”. Kompozytor muzyki i autor piosenek do spektakli teatralnych. Autor piosenek „Międzykulturowej Płyty”, integralnej części książki „O Unijanku – dzielnym chłopcu, który Rzeczpospolitej poznawał kultury” Stypendysta Prezydenta Miasta Lublin i Marszałka Województwa Lubelskiego w dziedzinie kultury. Twórca autorskich, jazzowych projektów muzycznych m.in. Asteroid i ML-Trio. Lider zespołu Michał Lewartowicz Quartet feat. Adam Wendt z którym w kwietniu 2021 został wydany album długogrający. Gitarzysta duetu Cuatro Manos, Lubelskiej Federacji Bardów oraz projektu Mariusza Bogdanowicza- piosenki. Gitarzysta sesyjny współpracujący z wieloma artystami lubelskiej sceny muzycznej i nie tylko. 

Dariusz Michałowski

Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie gitary prof. Janusza Sochackiego (1993r). Studia podyplomowe na kierunku zarządzanie oświatą
w Akademii Muzycznej w Łodzi (2003).  Ekspert MEN  (2005) o specjalności: gitara klasyczna i zarządzania oświatą.  Konsultant  Centrum Edukacji Artystycznej
w Warszawie.  Doradca metodyczny  MKiDzN ( 2014-2016). Obecnie  dyrektor
i nauczyciel Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Emila Młynarskiego
w Augustowie, oraz nauczyciel w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Suwałkach.  W latach  2010-2014 wykładowca Uniwersytetu  Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie Filii w Białymstoku.

Uczniowie Dariusza Michałowskiego w ciągu kilkunastu ostatnich lat zdobyli ponad 200 czołowych nagród na prestiżowych konkursach gitarowych o zasięgu
ogólnopolskim i międzynarodowym. Są uczniami i absolwentami szkół muzycznych II stopnia i uczelni wyższych ( AM Kraków, AM Katowice, AM Poznań, UMiFC w Warszawie).  Dariusz Michałowski otrzymał trzykrotnie Nagrodę Indywidualną I stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie w latach 2008,  2016, 2020  a w  latach  2013, 2024 Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i artystycznej oraz odznakę honorową „ Zasłużony dla Kultury Polskiej i medal Komisji Edukacji Narodowej (2019). W latach 2007 – 2017 organizował i  prowadził Ogólnopolskie Kursy Metodyczne i Ogólnopolski Punkt Konsultacyjny Centrum Edukacji Artystycznej na terenie całego kraju.

Juror prestiżowych konkursów gitarowych, m.in. Kielce, Lublin, Elbląg, Chełm, Jelenia Góra, Białystok, Zambrów oraz Makroregionalnych i Ogólnopolskich Przesłuchań CEA.

Od roku 2008  dokonuje  opinii wydawniczych dla Centrum Edukacji Artystycznej
w Warszawie, PWM  na materiały dydaktyczne w zakresie gry na gitarze klasycznej.